Omplacering

Samarbetspartners:

OMPLACERING

KATTER SÖKER NYTT HEM

Här annonserar våra medlemmar som har bengalkatter som behöver en ny familj att leva med.

Är du medlem och vill att din katt ska synas här? Skicka ett mail med uppgifter och bild till webmaster@bengalforeningen.se

Silverspirits Tease Me Please Me (Bob)

bengal kattunge thar

Bob har sen hösten 2018 bott hos oss, en familj med 2 livliga barn och två livliga hundar samt en lugn liten katt flicka. Tanken var att efter han hade tjänstgjort klart som avelshanne skulle få ett underbart hem att leva många år framöver med en bengal flicka som sällskap men tyvärr måste vi erkänna att det inte funkar.

Har gjort det mesta måste jag säga, psykologer och dofter mm men Bob vill ha hemmet för sig själv, han tycker inte om att ha en katt i huset!

Det här är ett jätte svårt beslut men hoppas på att han ska hitta sitt hem nånstans, gärna lantligt med avstånd till grannar och andra katter. Bob är en väldigt trygg och dominant kille som bara blir mysigare för varje dag och han gillar att gå sina promenader varje dag ute.

Bob är född 2013-06-16 och vart kastrerad för ganska exakt ett år sen, stamtavla, vaccinationer samt HCM scannad.

Ett mycket jobbigt beslut för oss för han är så otroligt omtyckt av alla oss i familjen (ej hönsen dock) Han är inte grattis men det rätta hemmet är det absolut viktigaste för oss.

Kontakta: Karin Willers

e-mail: willers77@gmail.com

bengal kattunge thar

SE*Jennika Jungles Charley Marley (alias Puro)

Beskrivning från djurägare: Hej alla kattälskare!

Jag och min sambo måste tyvärr med stor sorg omplacera vår älskade katt Puro.

Puro är en 3 och 1/2 år vit bengal med klarblå ögon (stamtavla finns) som älskar att busa och kela! Han är kastrerad, vaccinerad och chippad. Han är också van vid andra katter, då han har bott med vår andra katt i lite över 2 och 1/2 år.

Vi har för ca 10 månader sedan flyttat från ett större boende till en ny lägenhet i Solna, en 1:a på 34 kvm. Detta tyckte inte Puro om.. Sakta men säkert har han börjat bli mer och mer stressad, en känsla av att han inte riktigt vet vart han ska ta vägen. Han har börjat skrika/bröla emot ytterdörren och väggar. Ibland går han även fram till oss och börjar skrika. Vi har försökt att stimulera honom genom att leka, prata, ge honom kattmynta m.m. Vi har även försökt med att ignorera, vilket inte heller har fungerat. Vi har ingen balkong eller uteplats längre (vilket vi hade tillgång till förut) vilket har påverkat honom väldigt mycket.

Han är den keligaste, snällaste och roligaste katten jag någonting har träffat. Han skulle aldrig höja tassen mot någon, inte ens små flugor! Självklart jagar han dom men jag har faktiskt aldrig sett honom döda någon haha 😂 Han älskar att ligga och sova i sängen med dig, och att kela är ett måste! Han kommer och bokstavligen knuffar sönder dig (ja, han tar i!!) tills du börjar klappa honom på magen eller klia honom på huvudet. Hårsnoddar är hans favorit leksak, trust me, sååå många hårsnoddar som har mystiskt försvunnit under soffan/sängen 🙄 Han får även lite kattfnatt ibland, springer runt och hoppar. Han är väldigt social, alltid framme och ska titta på vad du gör. Han pratar även då och då när du pratar med honom.

Och ja, det är väll det som sårar oss mest.. Så många fina sidor denna katt har, men att en lägenhet ska få honom att må så dåligt gör så himla ont i våra hjärtan. Han betyder så otroligt mycket för oss, och önskar att vi kunde få honom att må bättre, men det kan vi inte.. Jag har velat fram och tillbaka på detta, vi har försökt med allt men han mår inte bättre av vårt boende..

Vi önskar en person som kan ge honom mycket uppmärksamhet och lek/stimulans. Har ni en katt/katter sedan tidigare hemma så är det ett stort plus, då han är van vid att ha en kompis. En uteplats eller säkrad balkong är ett måste, och boendet måste vara större än en 1:a.

Det är jätte viktigt att ni kommer få tid för honom, han behöver verkligen all kärlek, lek och gos ni kan ge honom. Han är inte en fin katt som bara ska vara hemma som en prydnad!!

Pris: 2500kr

Kontakta:  gerda.ljusfjord@live.se